Fishing nets to be recycled

LIFEPROOF + DUURZAAMHEID  

 

VERANTWOORD VERVAARDIGD 

Wat betreft het behoud van natuurlijke rijkdommen, zijn we wat we maken. Daarom zet LifeProof zich in om meer planeet-vriendelijke manieren te vinden om de levensduur van producten te verlengen. Zo kunnen we helpen onze planeet te beschermen en te conserveren. En in het bijzonder: onze oceanen. 

 

Als eco-vriendelijk merk, wordt LifeProof’s kijk op de wereld gevormd door het strand dat ons tot leven bracht. We groeiden op met één voet in het zand en de ander in de branding. Wij hadden het radicale idee om telefoons waterdicht te maken, zodat actievelingen grenzeloos hun gang kunnen gaan.  

 

Water houdt ons in stand. En we dragen verantwoordelijkheid het te helpen helen van de huidige pandemie van plasticvervuiling. We zetten dus koers naar het maken van een positieve impact. Dit begint met het gebruik van gerecycled plastic uit de oceaan in ons productportfolio.  

 

Koploper is WĀKE, onze eerste hoes vervaardigd met ontwerp, esthetiek en milieubewustzijn als kloppend hart. WĀKE is gemaakt van meer dan 85% gerecycled plastic uit de oceaan en uitsluitend van recyclebare materialen. En dat is slechts het begin. De volgende golf van milieubewuste hoezen, FRĒ, NËXT + SEE , is gearriveerd. Onze Wearables-collectie voor Apple Watch en AirPods neemt het eco-stokje over door bestaande materialen te gebruiken en ze een nieuw leven te geven. Een derde. En een vierde. 

 

NIET ONDERDOEN 

  • LifeProof’s leverancier van oceaangebaseerd plastic verzameld weggegooide netten, touwen en andere materialen uit de maritieme industrie en recyclet deze in de basismaterialen voor de WĀKE (dit materiaal wordt ook gebruikt in FRĒ en NËXT).  

 

  • LifeProof heeft meer dan 68.000 kg postindustrieel gerecycled en meer dan 29.000 kg oceaangebaseerd plastic hergebruikt. Er volgt meer. 

 

  • Ons consumenten give-back-programma, Make Waves , biedt rechtstreekse ondersteuning aan non-profitorganisaties met een focus op schoon-waterinitiatieven. We hebben tot nu toe meer dan € 20.000 teruggegeven. 

 

DE BOEL OPSCHUDDEN 

De kern van de LifeProof duurzaamheidsbelofte is onze consumenten in staat stellen om terug te geven. Na aankoop kunnen ze onze site bezoeken, onze non-profitpartners bekijken en selecteren welke organisatie een euro ontvangt. Wij dekken de donatie.  

 

Dit creëert niet alleen merkambassadeurs, maar het helpt ook goede doelen met gedeelde interesses te financieren. We juichen ook klanten toe die geïnteresseerd zijn zich aan te sluiten bij het programma met gematchte donaties. Neem een kijkje naar onze non-profitpartners voor wie water voorop staat:  

ZET KOERS 

LifeProof zet zich in voor een duurzame toekomst, waar kwaliteit voorop blijft staan, de esthetiek trendsetting is en productie vervuiling vermindert. Met jouw steun kunnen we onze consumenten inspireren, een verschuiving in de markt teweegbrengen en onze oceaan gezonder maken.  

Recycled plastic in a laboratory